Black Friday sau Black Fraier-day?

Campanii adevarate sau doar marketing mioritic?

Se aproprie deja marea vinere, unde preturile intra la apa, desi altii au mancat din cascaval cu o zi inainte.
Nu ma laud, dar am si eu cunostiinte de marketing si stiu cum merg lucrurile in culisele unei relatii dintre producator si vanzator.
In primul rand niciun producator nu promoveza si nu face campanii de vanzare la produse care oricum se vand, asta daca nu se observa din timp o crestere a brand awarness-ului concurentei, si se face o campanie de a scoate din joc concurenta.

Orice companie producatoare e constienta de faptul ca pe langa campaniile promovate cu bani, beneficiaza si de promovare sau contra-promovare gratuita de la cumparatorii sai. Normal, daca telefonul iti face figuri si te enerveaza, doar nu o sa-l recomanzi la prieteni, poate nici la dusmani.
Pe ce se bazeaza conceptul in sine… Pai pe faptul ca televiziunile preiau ca un mare eveniment aceasta campanie precum gascanii si o dau mai departe, unui public avid de reduceri si de chilipiruri mai rau decat un aspirator de la Dyson si ca e un fapt la moda sa cumperi ceva de blackfriday.
Cei ce se aventureaza la aceasta campanie, trebuie sa tina minte ca isi pot lua si teapa, reducerile fiind false, umfland pretul si apoi aplicand un discount de 10-15% pentru pretul real. Stiu ca deja stiati asta, ca doar nu am reinventat eu coada de la cireasa.
Nu orice pret este teapa, unele produse fiind la lichidare de stoc, altele sunt scoase din fabricatie samd.
Cand un producator scoate din fabricatie un produs si lanseaza altul, el are un stoc mare de produse undeva langa fabrica. Acel stoc trebuie maritat repede, si de multe ori se face pressing pe vanzator, se dau discount pentru a scapa de stoc, si pentru a face loc produsului din noua generatie.
Si acum tin minte cand s-a deschis mare Flanco Unirii si se omorau romanii la electrocasnice la jumatate de pret ca la tigaile de la Kaufland, romanii omorandu-se pentru cateva zile bune la cozi. Daca se vota, sau daca ii chema sa curete locul de la padurea la care au facut gratar, nu se ingramadeau asa.
In fine, Flanco… Cautam un DSLR entry level, mai exact un D3100 care era 2200 cu doua obiective pe orice site de retail, inclusiv pe F64. Tot timpul, pentru ca nu retin deloc cifrele confundam cu D3000 care era 1700 RON.
Intru in magazin si ma duc chitit la camere foto, unde vad D3000 la pretul de 1700. Imi zic in sinea mea ca voi face o super afacere. Al 99 lea simt al meu de pesti, care simte cand pute ceva, imi spune sa bag mana in buzunar si sa intru pe alte site-uri, sa caut pretul. Surpriza! Confundasem iarasi cifrele alea blestemate si era sa-mi iau teapa. Au dublat pretul aparatului si apoi l-au redus la 50%, practic fiind reducere zero.
In fine, de ce ne luam tepe? Pentru ca ne aruncam cu capul inainte, nu ne propunem sa cumparam ceva inainte de campanie, nu tinem minte pretul si ne luam teapa. Multi isi cumpara produsul pentru simplul fapt ca e redus si ca Gigel de la 3, si-a cumparat si el, si eu nu pot fi mai prost, nu-i asa. Spiritul de turma de mioare…
P.S. Dupa cum vedeti, nu orice gama, orice producator este la reducere. Data viitoare analizeaza bine preturile, ca sa ai mai multi bani in portofel pe viitor.
Daca vezi prosteli marca ”mioritica”, let me know 🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s