Sa-mi pun o dorinta?

Nu imi place sa conduc, am tot spus-o si o sa ma repet ca o moara stricata. Am foarte multi kilometrii la activ cu masina personala, dar si mai multi cu cea de serviciu. Daca ar avea gura masina mea sa vorbeasca, ar povesti multe patanii si multe locuri pe care le-a vazut. Pot sa spun ca nu sunt cel mai calm sofer care il vedeti in trafic. Fiind mereu contracronometru, ma strecor, ma bag, injur, insa mereu cu atentie sa in incurc pe altii sau sa ii fac sa bage piciorul in frana pana in podea. Accidente am avut doar doua, fiind din neatentie, si am lovit doar in spate. Deh… cine pupa-n cur plateste. Am platit! Acum 3 zile, fiind in timpul muncii prin Bucuresti, ma grabeam sa ajung la o intalnire, conducand pe stradute, ca sa ocolesc semafoarele nesicronizate din oras. Nu cred ca aveam mai mult de 40 de km/h deoarece strada aia are multe gropi si sunt masini parcate prost si pericolul sa dai „strike” in oglinzi este foarte ridicat. Ajungand intr-o mica intersectie am intrat intr-un destept cu o utilitara bastinasa… Da! Am avut un accident de masina. Desteptul a incercat sa vireze la stanga, de parca era cu tirul. Cei care conduceti, ati vazut ca tirurile iau foarte in lung virajele ca sa nu agate stalpi, masini, si alte obstacole ( sfat prietenesc, nu-i incomodati, lasa-i pe ei sa treaca si pe urma treci si tu). Ei bine, asa a facut si desteptul de acum 3 zile… S-a incadrat catre dreapta, apoi a tras brusc de volan catre stanga. Nu am vazut ce face boul si mi-am continuat drumul…catre stalpul lui dintre usi. Da, l-am luat din lateral si l-am luat destul de bine, sifonandu-i masina destul de bine! Ca sa intelegeti manevra si sa intelegeti ca nu sunt kamikaze, cand s-a dus in dreapta, am considerat ca mi-a eliberat banda si ca imi pot continua drumul catre inainte. In fine, sa revenim la pagube si sa patanie. Masina lui a devenit usor oblica datorita impactului, iar masina mea are nevoie de o operatie estetica la fata, deoarece acum are riduri, multe riduri. Ma dau jos din masina si imi aduc aminte cat am tras cu asigurarile ultima oara cand m-a lovit in spate o fata ce se grabea catre litoral.

Si acum incepe showul:

-Ce a fost in capul tau? Oglinda aia este acolo ca sa te asiguri, nu ca sa te machiezi la volan!

-Cum adica? A fost vina ta, tu esti vinovat! Am dat semnal!

-Ai dat semnal in momentul impactului, dupa ce ai virat la stanga ca un tirist.

-Tu esti vinovat! Este doar vina ta! Da-mi asigurarea!

-Prietene, tu nu ai experienta in a conduce? Tu nu cunosti legea?

-Tu nu te uiti unde lucrez? Eu am experienta, nu ca tine, cu 20 de km la activ! ( eram imbracat in haine de munca si a crezut ca sunt un corporat(r)ist iesit in pauza de masa, care conduce doar corporatie-birou si in weekend la mall).

-Vad ca nu ne intelegem! Vad ca pe langa tupeul fantastic, mai esti si prost!

-De ce ma faci prost? Tu ai fost de vina!

-Nu te-am facut eu prost! Trebuie sa-i multumesti altcuiva pentru asta, eu doar iti confirm! Cum facem? Ne intelegem si imi dai asigurarea si facem amiabila?

-Nu , ca tu esti vinovat!

Dupa alte cuvinte acide si cateva crize de nervi imi pierd rabdarea. Nu ca as fi avut rabdare de la bun inceput!

-Vad ca nu ne intelegem! Mergem la politie!

Drumul catre politie m-a obosit si mai tare, si oricum mi se ridicase tensiunea de nervi, si m-am gandit ca nu ar fi o idee buna sa plec cu salvarea de acolo si ma hotarasc sa ma linistesc.

Intram in sectia de politie, ne prezentam la agentii constatatori, si ne luam declaratiile pentru a declara accidentul. Incepem sa ne completam datele si sa descriem evenimentul in liniste, amandoi. In timp ce imi adunam gandurile si descriam accidentul aud:

-Este posibili sa ma scoata pe mine vinovat!

-Pe bune? Acum ti-ai dat seama ca esti vinovat?

-Nu sunt! Tu m-ai depasit prin stanga!

-Daca erai atent si te opreai regulamentar, te loveam in fund, si era vina mea, si acum aveai asigurarea mea si eram amandoi in continuare unde aveam treaba. Zenu meu incepea sa se duca dracului deja si simteam cum imi bubuie de nervi o vena la cap, datorita prostiei aluia.

-Prientene, deja ma enervezi iar. Mai vrei o repriza de isterie ca la accident?

-De ce te enervezi, ca eu nu ma enervez niciodata. Tu esti vinovat ca m-ai lovit cu rabla ta.

-Este si normal sa nu te enervezi. Singurul tau neuron din cap nu are partener de scandal in cutia ta craniana. Gata ! Nu mai vorbesti cu mine, vorbesti in fata alora cu trese pe umar si cu asta basta. Decid ei cine plateste, si jur ca daca nu te potolesti cu prostia ta, iti trag una in sectia de politie.

Deja simteam ca o sa lesin de nervii provocati de imbecil. Decid ca agentii sunt satui de scandaluri si de soferi recalcitranti la constatare si ma calmez, lasand sa il las pe boul baltii sa se dea in stamba in fata lor.

Ajungem in fata agentului respectiv, care era foarte relaxat si pus pe poante. Cand am simtit umorul lui, am uitat de toate prostiile aluia si radeam de mama focului.

-E naspa la politie… Stati mult! Stateam mult ca el avea cuvintele la el.:))

II explica agentul legea si ce inseamna neasigurarea la schimbarea directiei de mers si ne lasa pe noi sa tragem concluzia, cine-i vinovat. Gogaie si-o asuma si decidem in fata politistului sa facem amiabila.

A doua zi ne prezentam la asigurator ca sa ne dea avizele de reparatie. Ne punem la masa, ne completam actele si vorbeam de parca eram prieteni. Suntem chemati in fata inspectorului, care era un gretos din cale afara. Nu ii intrai in gratii nici cu o tona de lamaie. Suntem intrebati de circumstante, si Gogoie ma baga pe mine vinovat. Era lesne de inteles ca asiguratorul lui Gogaie nu vrea sa ma despagubeasca.

-Este culpa comuna. Iti decontez doar jumatate din dauna.

-Am fost ieri la politie, si s-a stabilit vinovatul. Am venit cu amiabila pentru ca am vrut sa-l scap pe colegul de amenda.

-Nu! Este culpa comuna!

-Inteleg ca asta e treaba ta, sa incerci sa faci economie companiei la care lucrezi, insa nu este cazul. Vad ca nu ne intelegem, si mai aveti si un tupeu fantastic domnule inspector!

-Crezi ca daca imi vorbesti taios ma impresionezi?

-Nu! Discutia s-a incheiat. Gogaie, ridica-te, ne vedem la politie, mai avem doua ore sa declaram accidentul!

Ajunsi la politie, dam de acelasi politist, si deja lucrurile au fost mai simple, nu mai trebuia sa ne mai pierdem ore si nervi cu explicatii. Ii explic de ce ne-am intors si ii arunca lui Gogaie o privire dispretuitoare. Omul asta a incercat sa te scape de amenda ieri, facand cu tine amiabila. Puteam sa iti dau amenda de ieri si terminati cu nervii amandoi de ieri.

Vine un coleg de-al lui cu etilotestul si ii da lui Gogaie sa sufle. Bineinteles ca a iesit 0%.

Dupa Gogaie, imi vine randul…

-Domnule politist, pot sa-mi pun si eu o dorinta?

-De ce?

-E prima oara cand cant la Zamfir la etilotest.

-Atunci, puneti dorinta si sa speram ca ti se indeplineste!

Imi iese si mie 0% si ne da actele ca sa ne reparam masinile, dupa ce ne sfatuieste sa ne intelegem amiabil data viitoare si sa nu ne mai incurcam cu prostii in fata asiguratorilor.

Ajuns a treia zi la aceeasi sucursala, prezint dosarul unui alt inspector. Se uita in sistemul lui si il aud:

-Planetele tale au fost violate rau de tot ieri de ai ajuns pe mana idiotului aluia de coleg al meu…. Ai dat de cel mai imbecil inspector din cladirea asta!

-De asta m-am prins de ieri!

Dupa 30 de minute aveam avizul de reparatie in mana si deja problemele mele se rezolvasera.

Concluzie: daca puteti, faceti amiabila avand circumstantele accidentului clare! Se sta mult rau la politie! 🙂

IMG_6933

 

13 comentarii la „Sa-mi pun o dorinta?

  1. Stateam si eu si-mi beam cafeaua linistita… Cofeina n-a avut niciun efect, in schimb postarea ta nu doar ca m-a trezit, dar mi-a ridicat si tensiunea substantial. O sa salvez chestia asta si o s-o mai citesc din cand in cand, ca sunt multe dimineti in care sunt letargica. In momentul asta, sunt deja gata sa sar la bataie, din pacate n-am cu cine, dar o sa ies curand din casa…
    Mon ami, lasand gluma la o parte, imi pare tare rau de ce-ai patit, dar important e ca esti OK.

    Apreciat de 1 persoană

  2. Mie-mi zici? Eu am pupat în cur doi bărbați. Am stat o grămadă la poliție. Pe atunci nu era cu amiabilă. Polițistul care m-a pus să suflu a făcut bășcălie de mine, că am fost cică cu tupeu. „Doi dintr-o lovitură.” Mda, alte timpuri, alte vremuri… :))))

    Apreciază

  3. Cine a „inventat” amiabila, a fost baiat destept! Acum, problema este ca nu prea știm cum sa „profitam” de acesta posibilitate. Inca suntem pe sistemul . O ciocnire din neatenție se poate intampla oricui, cu sau fara experienta in trafic.

    Apreciază

Lasă un comentariu