Sfaturi pentru soferi pe timp de iarna… :)

De ceva timp ma tot chinui sa scriu ceva, insa talentul nu m-a lovit…

Pana acum! :)Se pare ca receptorii nicotinici si-au facut datoria.

Nu sunt Titi Aur, nu o sa reinventez eu coada la cireasa cu sfaturile astea, insa sunt unele fapte testate pe propria mea piele si au dat roade. Un refreshment nu strica niciodata. 😉

Desi afara nu e iarna, seamana mai mult a primavara, cine stie, poate ca „The Winter is coming”. Sa nu ne prinda iarna nepregatiti, ca pe primari.

original

  • Pornirea motorului.
    • Ai sa vezi ca turometrul masinii o sa arate la rece, peste 1000 rpm. Asteapta cateva minute pana masina trage ulei si motorina, si turatia va scadea sub 1000 rpm. Atunci e indicat sa pleci de pe loc. Nu apasa acceleratia, nu ajuta deloc.
  • Parbrizul.
    • Bun, ai pornit motorul, dar nu poti pleca de pe loc pentru ca ai parbrizul inghetat. La naiba… nu ai nici racleta. Iarasi la naiba! Comuta incalzirea pe parbriz, si coboara ambele parasolare. Datorita parasolarelor, curentul de aer cald isi va schimba directia si va ajuta la dezghetarea parbrizului. Daca esti pe graba, scoate cardul de la farmacia din colt, si foloseste-l drept racleta. Daca ti se pare prea mic cardul, tine minte ca buletinele romanesti sunt foarte mari. :)))
  • Plecarea de pe loc:
    • Esti tentat sa bagi piciorul in acceleratie ca sa faci cald in masina mai repede. Nu face asta! Pana se incalzeste putin motorul, incearca sa schimbi la 2000 de rpm. Nu degeaba se spune „bate fierul cat e cald”.
  • Motorina:
    • In timpul verii degeaba pui motorina premium. E fix aceeasi motorina ca cea standard, conform unui prieten ce a lucrat la o companie importatoare la una din benzinariile verzi. In timpul iernii, lucrurile se schimba, si ajuta motorul. Sfatul meu de om patit. Alimenteaza mereu cand ai minim 10 litrii in rezervor. Evita sa intrii pe rezerva, in special la masinile cu motor diesel. Cand intrii pe rezerva, risti sa tragi si mizerie de pe fundul rezervorului in injectoare. Injectoarele sau reparatia lor, este foarte scumpa!
  • Cauciurile:
    • Datorita schimbarilor de temperatura bruste, este foarte probabil sa pierzi din presiune usor, sau chiar peste noapte. Un plin cu azot ajuta. Partea neplacuta este ca daca pierzi presiune si ai rotile umplute cu azot, trebuie sa mergi la vulcanizare, nu mai poti face presiunea la benzinarie.vintage_beetle_car_by_jrmovies-d3je3tx

Dupa cum am spus, nu am reinventat eu coada la cireasa. :))

In plus aveam chef sa scriu ceva pe blog.:)

Orice adaugire pentru condusul pe timpul iernii este binevenita.

10 comentarii la „Sfaturi pentru soferi pe timp de iarna… :)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s