De ceva timp ma tot chinui sa scriu ceva, insa talentul nu m-a lovit…
Pana acum! :)Se pare ca receptorii nicotinici si-au facut datoria.
Nu sunt Titi Aur, nu o sa reinventez eu coada la cireasa cu sfaturile astea, insa sunt unele fapte testate pe propria mea piele si au dat roade. Un refreshment nu strica niciodata. 😉
Desi afara nu e iarna, seamana mai mult a primavara, cine stie, poate ca „The Winter is coming”. Sa nu ne prinda iarna nepregatiti, ca pe primari.
- Pornirea motorului.
- Ai sa vezi ca turometrul masinii o sa arate la rece, peste 1000 rpm. Asteapta cateva minute pana masina trage ulei si motorina, si turatia va scadea sub 1000 rpm. Atunci e indicat sa pleci de pe loc. Nu apasa acceleratia, nu ajuta deloc.
- Parbrizul.
- Bun, ai pornit motorul, dar nu poti pleca de pe loc pentru ca ai parbrizul inghetat. La naiba… nu ai nici racleta. Iarasi la naiba! Comuta incalzirea pe parbriz, si coboara ambele parasolare. Datorita parasolarelor, curentul de aer cald isi va schimba directia si va ajuta la dezghetarea parbrizului. Daca esti pe graba, scoate cardul de la farmacia din colt, si foloseste-l drept racleta. Daca ti se pare prea mic cardul, tine minte ca buletinele romanesti sunt foarte mari. :)))
- Plecarea de pe loc:
- Esti tentat sa bagi piciorul in acceleratie ca sa faci cald in masina mai repede. Nu face asta! Pana se incalzeste putin motorul, incearca sa schimbi la 2000 de rpm. Nu degeaba se spune „bate fierul cat e cald”.
- Motorina:
- In timpul verii degeaba pui motorina premium. E fix aceeasi motorina ca cea standard, conform unui prieten ce a lucrat la o companie importatoare la una din benzinariile verzi. In timpul iernii, lucrurile se schimba, si ajuta motorul. Sfatul meu de om patit. Alimenteaza mereu cand ai minim 10 litrii in rezervor. Evita sa intrii pe rezerva, in special la masinile cu motor diesel. Cand intrii pe rezerva, risti sa tragi si mizerie de pe fundul rezervorului in injectoare. Injectoarele sau reparatia lor, este foarte scumpa!
- Cauciurile:
- Datorita schimbarilor de temperatura bruste, este foarte probabil sa pierzi din presiune usor, sau chiar peste noapte. Un plin cu azot ajuta. Partea neplacuta este ca daca pierzi presiune si ai rotile umplute cu azot, trebuie sa mergi la vulcanizare, nu mai poti face presiunea la benzinarie.
Dupa cum am spus, nu am reinventat eu coada la cireasa. :))
In plus aveam chef sa scriu ceva pe blog.:)
Orice adaugire pentru condusul pe timpul iernii este binevenita.
Perfect, multumesc pt recomandari, pe unele chiar nu le stiam 🙂
ApreciazăApreciat de 1 persoană
Reblogged this on Dreamthinkdo.
ApreciazăApreciază
Recomandare pt citit la a mea mamica(51 de ani), care este convinsa ca este sofer de vara. Groaza o cuprinde cand fulguieste un pic p-afara 😉
ApreciazăApreciază
Ii trebuie doar atentie, sa pastreze distanta fata de cel din fata, sa NU calce frana brusc, sa o ciupeasca usor daca este gheata sau zapada, sau sa faca frana de motor, si bineinteles sa nu bruscheze masina, in rest totul va fi bine. Urca-te langa ea si incurajeaz-o. Bineinteles, un CASCO e mereu binevenit, fara sa fiu catalogat nesimtit…:)
ApreciazăApreciat de 1 persoană
As vrea eu sa fie asa simplu. Este sofer de 20 de ani, marca preferata de autovehicul fiind dacia. De preferat cat mai veche (ieftina) in viziunea ei. Plus un drum spre sat plin de dealuri, delurete, curbe, care si vara-i dau de furca. Porneste cu a doua de pe loc, frana de mana nu o cunoaste, si casco ar costa cat masina 😉 Asa ca evit sa circul cu ea cu masina (ea sofand) 😛
ApreciazăApreciază
stii ca si sania e buna pe zapada?:))
Nu polueaza asa de tare, si poate mai sunt si altii interesati de plimbat cu sania :))) agroturism parca se numea chestia asta:)))
ApreciazăApreciat de 1 persoană
Cel putin ei, ii este greu sa manuiasca masina , care are volan, daramite calul. Ca nu se pune problema sa se impinga unul pe altul. 😉
Dar ai mei pici ar fi incantati. 😉
Iar in zona Bihorului, zapada ne ocoleste, nu se depune . Dar e suficient za fulguiasca, pentru ca dacia sa ramana in fata blocului si sa apeleze la bus.
ApreciazăApreciază
Se incadreaza in categoria ” Cine naiba ti-a dat permis de conducere????” 😛
ApreciazăApreciază
in regula, atunci obligatoriu casco si asigurari de viata, la amandoua :))
ApreciazăApreciat de 1 persoană
😛
ApreciazăApreciază